NOWOŚCI

Wszechobecny STRES... jak sobie z nim radzić?

2019-07-04

enlightenedWszyscy doskonale wiemy, co najbardziej wyczerpuje nasz zapał do działania. W życiu prywatnym i zawodowym narażamy swój organizm na przeciążenia fizyczne i psychiczne. Co się pojawia podczas trudnych sytuacji? Bardzo dobrze wiemy, że w dzień i w nocy, w dni powszednie, ale również w soboty i niedziele, dopada nas stres. To wszystkim znane, trochę oklepane, pospolite, choć obce z pochodzenia słowo. Z angielskiego stress oznacza: naprężenie, ucisk, w przenośni ? coś ciężkiego. Pojęcie stresu wprowadził w życie lekarz Hans Hugo Selye. Przez 50 lat prowadził na ten temat badania naukowe (z tego też powodu nosił przydomek dr Stress). Wyniki tych badań opisał w 1956 roku, w swojej pierwszej książce na temat stresu, pt. "The Stress of Life". Powszechnie, pojęcie stresu wprowadzono po II wojnie światowej.
enlightenedSposób i poziom reagowania na sytuacje stresujące jest dla każdego z nas indywidualny. Stres sytuacyjny powstający niezależnie od naszej woli, rozładowujemy na różne sposoby bardziej lub mniej świadomie. Stres umiarkowany pomaga radzić sobie z trudnymi i nowymi sytuacjami, dzięki czemu możliwy jest rozwój psychiczny. Wielu badaczy zjawiska stresu określa go jako podstawowy czynnik rozwoju. Działanie niepożądane natomiast przynosi stres, który jest dla nas zbyt silny, kiedy to przekraczane są nasze zdolności radzenia sobie z nim, a także stres zbyt długotrwały przechodzący w przewlekły.
Jeżeli nie podejmiemy na czas działań chroniących nas przed skutkami takiego stresu, może dojść do zaburzeń organizmu i nawet nie będziemy świadomi, dlaczego tak się dzieje. Objawami przeżywanego i nierozładowanego stresu są: zaburzenia snu, bóle głowy, częste przeziębienia, brak apetytu lub nadmierna potrzeba jedzenia, przewlekłe zmęczenie, rozdrażnienie, lęki, depresja itd. Większość chorób somatycznych (chorób ciała) jest skutkiem niezdolności człowieka do radzenia sobie ze stresem. To wszystko dzieje się, ponieważ nie wiemy lub zapominamy o tym, jak ważne jest umiejętne radzenie sobie ze skutkami stresu. 
To bardzo proste, wystarczy tylko sobie uświadomić, jak bardzo jest to ważne. Istnieje wiele sposobów - technik radzenia sobie ze stresem. Począwszy od „pogłębionego oddechu”, który możemy zastosować, kiedy się zdenerwujemy przed ważnym spotkaniem, poprzez trening relaksacyjny Jacobsona, aż po medytację i ćwiczenia jogi. Wybór zależy od indywidualnych potrzeb oraz stopnia natężenia czynników stresujących. Wszystko po to, aby zadbać o swoje zdrowie i dobre samopoczucie. Cóż jest od tego ważniejsze? Samemu trudno jest dobrać odpowiednią technikę dla siebie i dobrze ją praktykować.


My jesteśmy po to, aby Ci w tym pomócyes

enlightenedOdpowiemy na trudne pytania: jak się nie denerwować - tak, jest to możliwe oraz jak opanować negatywne skutki stresu w trudnych sytuacjach? Jak ograniczyć stresory (wewnętrzne lub zewnętrzne zdarzenia/bodźce, które wywołują stres)? Kiedy poznasz ciekawe ćwiczenia i techniki radzenia sobie ze skutkami stresu i je zechcesz zastosować podniesiesz jakość swojego życia i efektywność w pracy. Zapraszamy zatem na nasze szkolenia z zakresu pracy z emocjami i technikami radzenia sobie ze stresem.

Zapraszamy do kontaktu: 

Centrum Biznesowych Inspiracji 

https://www.facebook.com/CentrumBiznesowychInspiracji/

 

tel. 607 773 407

biuro@centrumbiznesowychinspiracji.pl

Lublin, ul. Wojciechowska 7

 

NOWOŚCI

Wszechobecny STRES... jak sobie z nim radzić?

2019-07-04

enlightenedWszyscy doskonale wiemy, co najbardziej wyczerpuje nasz zapał do działania. W życiu prywatnym i zawodowym narażamy swój organizm na przeciążenia fizyczne i psychiczne. Co się pojawia podczas trudnych sytuacji? Bardzo dobrze wiemy, że w dzień i w nocy, w dni powszednie, ale również w soboty i niedziele, dopada nas stres. To wszystkim znane, trochę oklepane, pospolite, choć obce z pochodzenia słowo. Z angielskiego stress oznacza: naprężenie, ucisk, w przenośni ? coś ciężkiego. Pojęcie stresu wprowadził w życie lekarz Hans Hugo Selye. Przez 50 lat prowadził na ten temat badania naukowe (z tego też powodu nosił przydomek dr Stress). Wyniki tych badań opisał w 1956 roku, w swojej pierwszej książce na temat stresu, pt. "The Stress of Life". Powszechnie, pojęcie stresu wprowadzono po II wojnie światowej.
enlightenedSposób i poziom reagowania na sytuacje stresujące jest dla każdego z nas indywidualny. Stres sytuacyjny powstający niezależnie od naszej woli, rozładowujemy na różne sposoby bardziej lub mniej świadomie. Stres umiarkowany pomaga radzić sobie z trudnymi i nowymi sytuacjami, dzięki czemu możliwy jest rozwój psychiczny. Wielu badaczy zjawiska stresu określa go jako podstawowy czynnik rozwoju. Działanie niepożądane natomiast przynosi stres, który jest dla nas zbyt silny, kiedy to przekraczane są nasze zdolności radzenia sobie z nim, a także stres zbyt długotrwały przechodzący w przewlekły.
Jeżeli nie podejmiemy na czas działań chroniących nas przed skutkami takiego stresu, może dojść do zaburzeń organizmu i nawet nie będziemy świadomi, dlaczego tak się dzieje. Objawami przeżywanego i nierozładowanego stresu są: zaburzenia snu, bóle głowy, częste przeziębienia, brak apetytu lub nadmierna potrzeba jedzenia, przewlekłe zmęczenie, rozdrażnienie, lęki, depresja itd. Większość chorób somatycznych (chorób ciała) jest skutkiem niezdolności człowieka do radzenia sobie ze stresem. To wszystko dzieje się, ponieważ nie wiemy lub zapominamy o tym, jak ważne jest umiejętne radzenie sobie ze skutkami stresu. 
To bardzo proste, wystarczy tylko sobie uświadomić, jak bardzo jest to ważne. Istnieje wiele sposobów - technik radzenia sobie ze stresem. Począwszy od „pogłębionego oddechu”, który możemy zastosować, kiedy się zdenerwujemy przed ważnym spotkaniem, poprzez trening relaksacyjny Jacobsona, aż po medytację i ćwiczenia jogi. Wybór zależy od indywidualnych potrzeb oraz stopnia natężenia czynników stresujących. Wszystko po to, aby zadbać o swoje zdrowie i dobre samopoczucie. Cóż jest od tego ważniejsze? Samemu trudno jest dobrać odpowiednią technikę dla siebie i dobrze ją praktykować.


My jesteśmy po to, aby Ci w tym pomócyes

enlightenedOdpowiemy na trudne pytania: jak się nie denerwować - tak, jest to możliwe oraz jak opanować negatywne skutki stresu w trudnych sytuacjach? Jak ograniczyć stresory (wewnętrzne lub zewnętrzne zdarzenia/bodźce, które wywołują stres)? Kiedy poznasz ciekawe ćwiczenia i techniki radzenia sobie ze skutkami stresu i je zechcesz zastosować podniesiesz jakość swojego życia i efektywność w pracy. Zapraszamy zatem na nasze szkolenia z zakresu pracy z emocjami i technikami radzenia sobie ze stresem.

Zapraszamy do kontaktu: 

Centrum Biznesowych Inspiracji 

https://www.facebook.com/CentrumBiznesowychInspiracji/

 

tel. 607 773 407

biuro@centrumbiznesowychinspiracji.pl

Lublin, ul. Wojciechowska 7