NOWOŚCI

Jak sprzedawać? Cokolwiek miałoby to znaczyć?

2019-08-06

enlightenedKażdy z nas - w pewnym sensie - jest „sprzedawcą”.

To, jak się prezentujemy prywatnie i zawodowo, to nic innego jak „sprzedaż” samego siebie, czyli autoprezentacja. Jednak o tym napiszę następnym razem.  Autoprezentacja jest zagadnieniem szerszym, a połączenie jej ze sprzedażą przynosi korzystniejsze efekty zarówno zawodowo jak i prywatnie.  Zwykle myśląc i mówiąc o sprzedaży mamy na uwadze: przedstawiciela handlowego z ofertą swoich produktów, panią w kasie supermarketu, osobę pracującą w Call Center, czy też w banku, autosalonie i innych miejscach sprzedaży.

We wszystkich tych przypadkach mamy do czynienia ze sprzedażą, która jest procesem złożonym.

Prawidłowa, skuteczna sprzedaż jest nie tylko jednorazową transakcją. „Sprzedaż” i „Obsługa Klienta” to współgrające ze sobą czynności, do których należy zdobycie nowych klientów oraz utrzymanie obecnych.

Te konsekwentne działania prowadzą do wygenerowania dla firmy zysku. Sprzedaż w sztukach, kg, tonach, litrach i innych jednostkach jest przeliczana na czystą, „żywą” gotówkę i to jest najistotniejszym wskaźnikiem rozwoju firmy produkcyjnej czy handlowej. Dlatego warto kłaść nacisk na profesjonalne wyszkolenie sprzedawców.

Bardzo ważny jest sposób zaprezentowania się osoby sprzedającej przed klientem, a następnie nawiązanie dobrego kontaktu. W dalszej kolejności niezbędne jest zbadanie potrzeb klienta. To wiąże się z umiejętnością podążania za tokiem rozmowy oraz odpowiednim reagowaniem na odpowiedzi osoby, z którą rozmawiamy.    Pytania dopasowujemy do typologii osobowości. Następnie przedstawiamy klientowi propozycję - tzw. ofertę dostosowaną do jego oczekiwań. Bardzo ważny i jednocześnie najtrudniejszy jest etap finalizacji sprzedaży. Umiejętność skutecznego finalizowania sprzedaży daje najlepsze efekty. Tutaj nie zawsze jest wskazana improwizacja. Jest kilka technik finalizowania transakcji, które warto opanować np. „Technika alternatywna”, która polega na daniu klientowi wyboru pomiędzy dwoma wariantami. Jednak przede wszystkim ważne jest, aby wiedzieć:

enlightenedCo sprzedawać? Jak sprzedawać? I komu?

Ktoś, kiedyś powiedział: „Nieprzygotowanie się do sukcesu, jest przygotowaniem się do porażki”…

Skuteczna sprzedaż i utrzymanie współpracy z klientem jest sukcesem! Warto, żeby sprzedawca był jednocześnie doradcą, potrafił dobrze słuchać, zadawać odpowiednie pytania i poznawać potrzeby klienta. Tylko wtedy ze współpracy wypłyną obustronne korzyści. Skuteczna sprzedaż w „dzisiejszych czasach” oparta jest przede wszystkim na relacjach.

Dlatego też, ważne są następujące zagadnienia:

  • zasady i skuteczne techniki sprzedaży,
  • kroki wizyty handlowej,
  • planowanie i kontrolowanie postępów swojej pracy,
  • nawiązanie kontaktu z różnymi typami klientów,
  • budowanie dobrych relacji z klientem,
  • racjonalna praca z trudnym klientem,
  • budowanie zaufania między sprzedawcą a klientem,
  • finalizacja sprzedaży,
  • umiejętność przyjmowania potencjalnych reklamacji.

enlightenedJaki jest skuteczny sprzedawca?

enlightenedJakie słowa wyeliminować z rozmowy z klientem?  

enlightenedZ jakich szczegółów składa się proces sprzedażowy? 

Badania naukowe dowodzą, że: różnica tych, którzy osiągają więcej od tych, którzy osiągają mniej, kryje się w szczegółach. Kompetencjami są oni zbliżeni, jednak, to te szczegóły decydują o osiągnięciu jasnych i konkretnych efektów. Bardzo ważna jest praca nad przekonaniami swoimi i klientów – zgodnie z zasadą odpowiednie nastawienie czyni cuda.

W XXI wieku klient jest wymagający i świadomy. Tylko dobrze zmotywowany i zaangażowany sprzedawca, który sięga dalej… sprzedaje więcej!

Te i jeszcze wiele innych, ważnych zagadnień, związanych ze skuteczną sprzedażą oraz obsługą klienta znajdziesz u nas. Poznasz zaskakujące metody, strategie i cenne wskazówki, które pomogą Ci, krok po kroku zostać najlepszym handlowcem.

To wszystko u nas: www.facebook.com/CentrumBiznesowychInspiracji

Zapraszamy na „Szkolenia Sprzedażowe” - dobierzemy je indywidualnie do potrzeb Twojej Firmyyes

 

Centrum Biznesowych Inspiracji. Szkolenia i Coaching

Tel. 607 773 407

Lublin ul. Wojciechowska 7

 

NOWOŚCI

Jak sprzedawać? Cokolwiek miałoby to znaczyć?

2019-08-06

enlightenedKażdy z nas - w pewnym sensie - jest „sprzedawcą”.

To, jak się prezentujemy prywatnie i zawodowo, to nic innego jak „sprzedaż” samego siebie, czyli autoprezentacja. Jednak o tym napiszę następnym razem.  Autoprezentacja jest zagadnieniem szerszym, a połączenie jej ze sprzedażą przynosi korzystniejsze efekty zarówno zawodowo jak i prywatnie.  Zwykle myśląc i mówiąc o sprzedaży mamy na uwadze: przedstawiciela handlowego z ofertą swoich produktów, panią w kasie supermarketu, osobę pracującą w Call Center, czy też w banku, autosalonie i innych miejscach sprzedaży.

We wszystkich tych przypadkach mamy do czynienia ze sprzedażą, która jest procesem złożonym.

Prawidłowa, skuteczna sprzedaż jest nie tylko jednorazową transakcją. „Sprzedaż” i „Obsługa Klienta” to współgrające ze sobą czynności, do których należy zdobycie nowych klientów oraz utrzymanie obecnych.

Te konsekwentne działania prowadzą do wygenerowania dla firmy zysku. Sprzedaż w sztukach, kg, tonach, litrach i innych jednostkach jest przeliczana na czystą, „żywą” gotówkę i to jest najistotniejszym wskaźnikiem rozwoju firmy produkcyjnej czy handlowej. Dlatego warto kłaść nacisk na profesjonalne wyszkolenie sprzedawców.

Bardzo ważny jest sposób zaprezentowania się osoby sprzedającej przed klientem, a następnie nawiązanie dobrego kontaktu. W dalszej kolejności niezbędne jest zbadanie potrzeb klienta. To wiąże się z umiejętnością podążania za tokiem rozmowy oraz odpowiednim reagowaniem na odpowiedzi osoby, z którą rozmawiamy.    Pytania dopasowujemy do typologii osobowości. Następnie przedstawiamy klientowi propozycję - tzw. ofertę dostosowaną do jego oczekiwań. Bardzo ważny i jednocześnie najtrudniejszy jest etap finalizacji sprzedaży. Umiejętność skutecznego finalizowania sprzedaży daje najlepsze efekty. Tutaj nie zawsze jest wskazana improwizacja. Jest kilka technik finalizowania transakcji, które warto opanować np. „Technika alternatywna”, która polega na daniu klientowi wyboru pomiędzy dwoma wariantami. Jednak przede wszystkim ważne jest, aby wiedzieć:

enlightenedCo sprzedawać? Jak sprzedawać? I komu?

Ktoś, kiedyś powiedział: „Nieprzygotowanie się do sukcesu, jest przygotowaniem się do porażki”…

Skuteczna sprzedaż i utrzymanie współpracy z klientem jest sukcesem! Warto, żeby sprzedawca był jednocześnie doradcą, potrafił dobrze słuchać, zadawać odpowiednie pytania i poznawać potrzeby klienta. Tylko wtedy ze współpracy wypłyną obustronne korzyści. Skuteczna sprzedaż w „dzisiejszych czasach” oparta jest przede wszystkim na relacjach.

Dlatego też, ważne są następujące zagadnienia:

  • zasady i skuteczne techniki sprzedaży,
  • kroki wizyty handlowej,
  • planowanie i kontrolowanie postępów swojej pracy,
  • nawiązanie kontaktu z różnymi typami klientów,
  • budowanie dobrych relacji z klientem,
  • racjonalna praca z trudnym klientem,
  • budowanie zaufania między sprzedawcą a klientem,
  • finalizacja sprzedaży,
  • umiejętność przyjmowania potencjalnych reklamacji.

enlightenedJaki jest skuteczny sprzedawca?

enlightenedJakie słowa wyeliminować z rozmowy z klientem?  

enlightenedZ jakich szczegółów składa się proces sprzedażowy? 

Badania naukowe dowodzą, że: różnica tych, którzy osiągają więcej od tych, którzy osiągają mniej, kryje się w szczegółach. Kompetencjami są oni zbliżeni, jednak, to te szczegóły decydują o osiągnięciu jasnych i konkretnych efektów. Bardzo ważna jest praca nad przekonaniami swoimi i klientów – zgodnie z zasadą odpowiednie nastawienie czyni cuda.

W XXI wieku klient jest wymagający i świadomy. Tylko dobrze zmotywowany i zaangażowany sprzedawca, który sięga dalej… sprzedaje więcej!

Te i jeszcze wiele innych, ważnych zagadnień, związanych ze skuteczną sprzedażą oraz obsługą klienta znajdziesz u nas. Poznasz zaskakujące metody, strategie i cenne wskazówki, które pomogą Ci, krok po kroku zostać najlepszym handlowcem.

To wszystko u nas: www.facebook.com/CentrumBiznesowychInspiracji

Zapraszamy na „Szkolenia Sprzedażowe” - dobierzemy je indywidualnie do potrzeb Twojej Firmyyes

 

Centrum Biznesowych Inspiracji. Szkolenia i Coaching

Tel. 607 773 407

Lublin ul. Wojciechowska 7