Zainspiruj się

3 CECHY DOBREGO LIDERA ZDANIEM BRYTYJSKIEGO NAUKOWCA!

Rola managera w zespole jest porównywalna do roli kapitana na statku – to on wyznacza kierunek, a członkowie załogi podążają za nim. Podobnie jak dowódca okrętu, manager jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo swojego zespołu, a także podejmuje decyzje, które wymagają szybkiego i trafnego działania. W zależności od sytuacji, manager powinien również skutecznie reagować na wszelkie sytuacje kryzysowe.

Jakie inne cechy definiują dobrego lidera?

John Adair – brytyjski naukowiec, teoretyk przywództwa oraz profesor specjalizujący się w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi – przedstawił podstawowe obowiązki przywódcy.

Sprawdź je!

  1. Pierwszym zadaniem managera jest definiowanie pracy, czyli określenie konkretnych oczekiwań w stosunku do grupy.

Dobry manager definiuje cel, który zespół ma osiągnąć oraz klarownie przedstawia każdemu członkowi zespołu zadania, wymagania i oczekiwania, bez których skutecznie działanie grupy nie byłoby możliwe.

  1. Kolejnym ważnym punktem jest wykonywanie zadań.

Aby osiągnąć wyznaczony cel, kluczowe jest skoordynowane spełnianie obowiązków przez zespół. Właściwe zaplanowanierealizacja działań to nieodzowne składowe sukcesu, dlatego istotne, by każdy członek zespołu wykonywał swoje zadania zgodnie z założeniami i harmonogramem.

  1. Ostatnim elementem jest dbałość o utrzymanie efektywnych relacji.

Oprócz egzekwowania działań, managerowie mają także za zadanie dbać o dobre stosunki między członkami zespołu, gdyż wpływają one na skuteczność realizacji wyznaczonych celów. Wymaga to stworzenia pozytywnej atmosfery pracy oraz zapewnienia, iż każdy współpracownik czuje się doceniony i zmotywowany. Dobre relacje między członkami zespołu mają istotny wpływ na efektywną realizację zaplanowanych działań i ogólny sukces zespołu.

John Adair zwraca uwagę na to, iż dobry manager powinien zaspokajać potrzeby trzech płaszczyzn jednocześnie:

  • wykonanie zadań,
  • indywidualne potrzeby konkretnych osób,
  • potrzeby zespołu.

Te elementy są ze sobą powiązane, a ich równomierne uwzględnienie pozwala na osiągnięcie sukcesu zespołowego. Zadaniem dobrego lidera jest balansowanie tych trzech płaszczyzn, co prowadzi do skutecznego zarządzania zespołem oraz wsparcia rozwoju jego członków.

Managerowie pełnią kluczową rolę w organizacjach, skutecznie zarządzając swoimi zespołami, aby osiągnąć określony cel. Realizują wiele zagadnień, takich jak definiowanie pracy, wykonywanie zadań oraz dbanie o efektywne relacje w zespole. Dobre przywództwo polega na harmonijnym uwzględnieniu potrzeb zespołu oraz indywidualnych inicjatyw członków. Dobry lider zapewnia skuteczną realizację wyznaczonych zadań. Przywódca, który potrafi zbalansować wszystkie wspomniane elementy, jest w stanie stworzyć zespół efektywny, zmotywowany i odnoszący sukcesy!

Chcesz osiągnąć porozumienie z pracownikami? Pragniesz zaangażować wszystkich członków zespołu w jak najbardziej efektywną pracę? Zastanawiasz się, jak skutecznie zarządzać ludźmi?

Już dziś zapisz się na kwietniową edycję naszego szkolenia ‘’Leadership – czyli jak zarządzać z pasją?’’!

Kliknij TUTAJ i sprawdź wszystkie szczegóły!

Poznaj nas - Patrycja i Mariusz



Skuteczna sprzedaż na
zmieniającym się rynku

20-21 maja 2024

Zapisz się do newslettera,

a otrzymasz

5% rabatu

na szkolenie.

Udostępniając nam swoje imię oraz adres e-mail wyrażasz zgodę na otrzymywanie od nas powiadomień o nowościach i ofertach promocyjnych drogą e-mail. Pamiętaj, że możesz zrezygnować z tej zgody w dowolnym momencie. Aby dowiedzieć się więcej na temat tego, jak przetwarzamy dane osobowe, zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności oraz regulaminem newslettera